tweede training in Amsterdam voor Ilja

27-02-2012 10:28

Helaas heeft Iubdan (Joris) zich geblesseerd. Het kan een eksteroog zijn, of een misstap of misschien nog wat ergers. Afgelopen week dus geen Joris, maar dan ook geen Tommie getraind, want ze kunnen niet zonder elkaar en Joris alleen thuis laten...nee , dat kan ik niet. Maar ik had afgesproken racing jackets mee te nemen naar de baan, dus ik moest gaan. Zodoende moest Joris thuis blijven en moest Ilja (Tommie) alleen mee in de grote auto. Hij is helemaal gewend dat Joris erbij is, dus even kijken hoe hij hier op reageert.

De ochtend begon erg zonnig, maar er kwamen wat wolkjes aan de lucht toen we A'dam naderden. Het bleef vrij zacht (9 graden) en droog....en het was druk!!! Gauw Tommie uit de auto gehaald om samen naar de kantine te gaan om Tommie aan te melden. Al gauw vroeg een goede kennis of haar hondje met Tommie mocht lopen. Natuurlijk is dat goed en voor mijn gevoel waren ze wel aan elkaar gewaagd. Ritje 13 was voor ons. Tommie aan de buitenkant met dekje. Ze kwamen gelijk uit het hok, maar in de bocht ging Tommie er netjes voorbij en bleef de leiding houden tot de finish. Tommie bleek geen last te hebben van het feit Dat Joris thuis was en van de weinig training thuis. Zijn tijd was 23.64. Toen alle honden, in totaal 51 ritten waarbij meerdere keren meerdere hondjes tegelijk startten, geweest waren, bleek zijn tijd erg goed te zijn.

Voor de tweede omloop zocht ik  een hondje wat ietsje sneller over de finish was gekomen. Een jonge teef met 23.46 was een goede metgezel. Dezelfde reu uit de eerste omloop kwam er ook nog bij...dus met z'n drietjes. Nu wilde het teefje niet in het hok en ontsnapte tot twee keer toe en was zelfs de baan al af gegaan. De andere reu werd uit het hok gehaald, maar Tommie (Ilja) zat zo braaf voorin, zonder gek te doen, dat ik hem liet zitten. Uiteinelijk het teefje geplaatst, de andere reu in het hok en starten maar. Tommie zat in het midden en nam nu vanaf de start eigenlijk al de leiding. Hij zette goed door en won in 23.93. Nu liepen alle honden de tweede omloop een heel stuk langzamer....dus ik was weer tevreden en erg trots op de kleine man. Hij had de proef goed doorstan en thuis aangekomen was Joris helemaal door het dolle heen.

Ik heb enorm genoten van deze training. Goed eten, sterke koffie en heel veel gezellige mensen. De hondjes kun je erg goed inlopen in de naastliggende boomgaard. Alles liep vlot en gesmeerd. Na de eerste omloop van 51 ritten zat iedereen al aan de koffie om half drie....PERFECT!!!!!