Eerste training in Jubbega

03-05-2012 11:45

Omdat ik Joris heb moeten terug trekken in Amsterdam, omdat hij in de laatste bocht wéér wijd ging lopen en zoekend naar mij over de finsh kwam, kon ik hem wel trainen in Jubbega. Nu is het bijna een jaar geleden dat Gorki over z'n rug liep in de finale van Munster vorig jaar. 3 Weken later overkwam hem in de zelfde bocht dat hij tegen de rail werd gedrukt in de Derby van Rotterdam. Tussen vreemde honden zie ik voorlopig niet gebeuren dat hij zich "normaal" gaat gedragen in deze voor hem gevaarlijk en pijnlijke bocht. Joris (Iubdan) zal voorlopig geen wedstrijden meer lopen. Zijn dikke teen is versteend en doet geen pijn meer, dus voor hem de trainingsrondjes, ook op een grasbaan. Joris heeft solo gelopen en gaf zich voor 100%. Thuis en op alle andere plaatsen op de baan heeft hij geen last van z'n trauma...dus hij heeft het echt naar z'n zin. Voor mij hoeft hij natuurlijk niet op de wedstrijd. Ook het lopen met Tommie zal geen problemen opleveren, daar hij Tommie (Ilja) door en door kent en hem geestelijk en lichamelijk baas is. Joris liep 22.64 en in z'n tweede rit 22.92, wat mij eigenlijk iets tegen viel. Tommie heeft 1X gestart met Calypso. Voor het eerst weer op de sleephaas, miste hij iets de start, wat heel normaal is voor de kleine deugniet. Maar achter Calypso schoot hij naar de touwtjes en in de bocht wist hij nog te versnellen. Zijn tijd was 22.81. Super gedaan Tommie. We gaan volgende week weer en dan op naar de 280 kampioenschappen in Jubbega.

Het was bere gezellig en heel gemoedelijk. Het weer was prachtig tot op het laatst zon en geen wind, terwijl het op andere plaatsen goed aan het onweren was in Nederland. Jubbega bleef deze keer droog.